بخش اول افسردگی را مشاهده کرده اید؟ برای مطالعه کلیک کنید

راه کارهایی جهت پیشگیری و درمان افسردگی:

  • کمک گرفتن از دیگران:

یکی از راهکارهایی که باعث احساس امنیت در شما می شود، این است که مطمئن باشید در این راه تنها نیستید. در این صورت می توانید از دوستان، خانواده، همسر، فرزندان به طور کلی افراد معتمد و آگاه کمک بگیرید.

  • اهداف خود را دنبال کنید:

هدفمند نبودن در زندگی می تواند باعث احساس پوچی و بی ارزشی در افراد شود. بنابراین از امروز برای خود حتی یک هدف در نظر بگیرید تا ببینید که چطور تلاش برای رسیدن به خواسته قلبیتان به شما احساس قدرت و ارزشمند بودن خواهد داد.

  • دوری از عوامل منفی و استرس زا:

تا آنجا که امکان دارد از مسائل، محیط و افراد منفی دوری کنید. خود را در شرایط و محیط هایی که به شما احساس اضطراب و ناامنی می دهند، قرار ندهید. توصیه می شود در چنین شرایطی به سرعت آن مکان، شرایط یا افراد نا امن و منفی را ترک کنید.

  • سلامت برنامه روزانه:

باید به صورت منظم روش تغذیه سالم، مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی، انجام فعالیت های مورد علاقه، بخشی از برنامه روزانه شما را در برگیرد.

  • از دیگران حمایت کنید:

احساس همدلی و حمایت از افرادی که در حال تجربه کردن احساس افسردگی هستند، به ویژه کمک کردن به این افراد می تواند باعث ایجاد انگیزه در پرورش شما وتغییر نوع نگاه شما به سمتی مثبت شود.

  • در جهت شناخت خود گام بردارید:

هرچه بیشتر با خود، خواسته ها، توانایی ها و احساسات خود آشنا شوید امکان مدیریت کردن احساسات منفی بسیار بالاتر خواهد رفت. زمانی که شما می دانید چه کسی هستید، چه چیزی هایی شما را خوشحال و به شما انگیزه داده و برعکس چه چیزاهایی شما را دچار نگرانی، ناامیدی و احساسات منفی می کند، به راحتی می توانید به طور آگاهانه محیط و روش زندگی بهتری را انتخاب کنید.

  • رو به رو شدن با افکار منفی:

با افکار منفی خود صادقانه رو به رو شوید. خوب فکر کنید که چند درصد از این افکار یا حالات، واقعی و منطقی هستند. به صورت ناخودآگاه برای اینکه به خودمان حق بدهیم، دست به بزرگنمایی رویدادها و اتفاقات می زنیم. در صورتی که این راهکار درست برعکس عمل می کند. به جای دادن آرامش، شما را در حالتی از اضطراب و نگرانی باقی خواهد گذاشت.

  • منصف باشید:

در رو به رویی با افکار منفی یا رویدادهای تلخ با اشخاص، منصفانه رفتار کنید. تمام افراد دارای مجموعه ایی از احساسات درست و غلط، خوب و بد، سازنده و مخرب هستند بنابراین آگاهانه در نظر بگیرید وضعیت نادرست بروز کرده بین دو شخص یا اقدام ناخوشایند فردی در مقابل شما، چقدر به خود شخص مقابل نیز آسیب خواهد زد وقطعاً او نیز احساسات ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد.

  • تحرک وفعالیت بدنی روزانه:

فعالیت وتحرک بدنی روزانه ورزشی داشته باشید. تحرک باعث افزایش گردش خون و ترشح اندورفین که یک هورمونی شادی آفرین است می شود. ورزش سبب افزایش تمرکز و دوری از افکار منفی خواهد شد.

  • مراجعه به مشاور:

در صورت عدم مدیریت احساسات و افکار منفی خود، میتوانید به روانکاو یا مشاور برای مواجهه صحیح با احساسات و مشکلات خود، مراجعه کنید.

کمک گرفتن از افراد آگاه که می توانند مسیر رسیدن به آرامش و تصمیم صحیح را برای شما هموار کنندف راه تضمین شده ایی در جهت سلامت روان شما خواهد بود.

نکته پر اهمیت:

همانطور که قبلا” گفته شد بسیاری از دلایل افسردگی لزوما” ناشی از اتفاق یا رخ دادهای منفی نمی باشد.

افسردگی میتواند ناشی از عوامل هورمونی، عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی و حتی کمبود مواد غذایی و ویتامین ها مختلف در بدن باشد.

لازم به ذکر است در پیشگیری و درمان افسردگی با دلایل مختلف، مصرف ویتامینهای خانواده گروه ب بسیار موثر می باشد.

بنابراین برای اطمینان بیشتر از تامین این ویتامین ها، مصرف مکمل های غذایی نظیر ب کمپلکس ها و انواع مکمل های غذایی شامل خانواده گروه B را  در برنامه تغذیه روزانه شما توصیه می کنیم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *