نقش هورمون ها در بروز اختلال نعوظ:

برخی مواقع، اختلال نعوظ زمانی رخ می دهد که ترشح هورمون، خارج از تعادل است. پزشک می تواند برای بررسی هورمون های شما، آزمایش خون تجویز کند.

سایر فاکتورها در رابطه با اختلال نعوظ :

اختلال نعوظ می تواند در اثر مصرف دخانیات یا الکل نیز ایجاد شود. علاوه بر این، جراحی یا روش های درمانی که نخاع یا ناحیه لگن را هدف قرار می دهد می تواند منجر به این مشکل گردد. پرتو درمانی بیضه ها نیز می تواند ناتوانی جنسی ایجاد کند.

اختلال نعوظ و دیگر شرایط :

از آنجا که علائم اختلال نعوظ اغلب نشانه یک مشکل سلامتی دیگری است، درخواست مراقبت پزشکی ضروری می باشد. پزشک شما ممکن است دریابد که یک مشکل جدی تر وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. تشخیص و درمان یک بیماری پس زمینه ای می تواند به بهبود علائم بیماری اختلال نعوظ کمک کند.

پیشگیری و درمان اختلالات نعوظ :

بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات نعوظ، انتخاب یک سبک سالم زندگی و مدیریت شرایط و مشکلات بهداشتی موجود است:

  • برای مدیریت دیابت، بیماری های قلبی یا سایر شرایط مزمن سلامتی با پزشک خود همکاری کنید.
  • برای معاینات منظم و آزمایش غربالگری پزشکی به پزشک خود مراجعه کنید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید، نوشیدن الکل را محدود کرده یا از مصرف آن خودداری کنید و از مصرف مواد مخدر غیرقانونی بپرهیزید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • برای کاهش استرس خود اقدام کنید.
  • برای اضطراب، افسردگی یا سایر نگرانی های مربوط به سلامت روان از متخصص کمک بگیرید.
  • وزن سالم خود را حفظ کنید.
  • روی خوردن یک رژیم غذایی سالم متمرکز شوید
  • استفاده از قرص‌های دارویی مانند ویاگرا
  • استفاده از دستگاه وکیوم آقایانبرای آلت تناسلی
  • البته پزشکان راهکارهای دیگری مانند کاهش وزن، انجام ورزش منظم و ترک سیگار را نیز مؤثر می‌دانند.
  • زود انزالی :

زود انزالی زمانی است که مرد با انزال معمولی یا زمان استاندارد برای رسیدن به اوج لذت جنسی مشکل دارد. در این حالت فرد توانایی خاصی بر کنترل حالت انزال خود ندارد و بلافاصله دچار مشکل می‌شود. این مشکل زمانی حادتر می‌شود که مرد خیلی زودتر از چیزی که شریک زندگی می‌خواهد، به انزال می‌رسد. در برخی موارد هم مردان دچار انزال با تأخیر می‌شوند که انزال آنها با تأخیر قابل ملاحظه‌ای رخ می‌دهد و این مورد هم برای شریک جنسی مردان آزار دهنده است.

  • کاهش میل جنسی :

کاهش میل جنسی شامل از بین رفتن میل جنسی یا علاقه جنسی است که معمولاً از هر پنج مرد، در یک مورد رخ می‌دهد و ممکن است در مراحل مختلف زندگی اتفاق بی افتد. این مشکل به دلیل تنش‌های کوتاه مدت مانند مشکلات کاری یا مشکلات سلامتی عاطفی مانند افسردگی یا به علت پیری ایجاد می‌شود.

راهکارهای مبارزه با ناتوانی جنسی مردان

اگر در معرض مشکلات جنسی هستید، قبل از هر چیزی باید با پزشک در مرکز بهداشت جنسی محلی خود صحبت کنید. این افراد قادر هستند که عوامل فیزیکی مؤثر بر ناتوانی جنسی را با کمک دارو و یا تغییر شیوه زندگی درمان کنند. اگر هم ریشه مشکل شما به علت روحی و روانی باشد، شما را با مشاوره درمان می‌کنند.

ناتوانی جنسی در مردان و زنان

چگونه مشکلات جنسی در مردان درمان می‌شود؟

ناتوانی جنسی در مردان و زنان

اگر علت مشکلات جنسی شما روانشناختی باشد، در این حالت پزشک شما را به نزد روانشناس می‌فرستد تا از جنبه‌های مختلف روانشناختی بررسی شوید و تمرینات ذهنی مختلفی برای شما در نظر گرفته شود.  اما اگر مشکلات شما مربوط به سلامتی جسمی باشد، بررسی‌های مختلفی بر روی شرایط جسمی شما انجام می‌گیرد و ممکن است آزمایش‌هایی نیز تجویز شود که نتایج آن در درمان ناتوانی جنسی تأثیر مهمی دارد.

به عنوان صحبت پایانی به خاطر داشته باشید که اختلالات جنسی هم در مردان و هم در زنان وجود دارد. درمان این اختلالات با توجه به وضعیت جسمی و روانشناختی فرد صورت می‌گیرد. بنابراین اگر به عنوان یک فرد دچار ناتوانی جنسی هستید، در گام اول باید ریشه مشکل خود را بررسی و در گام دوم راهکارهای روانشناختی و فیزیکی مختلف را برای درمان آن امتحان کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *